MBO Directieplan - 2023

Missie

GLR is dé innovatieve plek waar studenten zich professioneel en persoonlijk ontwikkelen voor een loopbaan in de digitale wereld van media, entertainment en technologie. Ons onderwijs, op het snijvlak van technologie en creativiteit, is actueel, sluit aan bij relevante ontwikkelingen en geven we vorm in co-creatie met studenten, bedrijven en alumni. Hierdoor zijn we een betekenisvolle samenwerkingspartner voor professionals in de creatieve industrie en een aantrekkelijke plek om te werken.

Visie

Ons onderwijs sluit aan bij de persoonlijke behoeften en belevingswereld van studenten en leerlingen.

Onze studenten en leerlingen ontwikkelen zich optimaal als persoon en als creatieve, technologische, nieuwsgierige professional.

Ons onderwijs is het resultaat van een goede samenwerking van gedreven professionals.

Het GLR is een waardevolle samenwerkingspartner met een kennispositie en -aanbod die uniek zijn.

Het GLR is een wendbare, lerende en aantrekkelijke organisatie.

 

Succesbepalende factoren

  • 1) Er is een meer adaptief curriculum en eerste resultaat op maatwerk/flexibiliteit in het programma van studenten.
  • 2) Er is sprake van contextrijk onderwijs.
  • 3) Er is een sterk pedagogisch & didactisch leerklimaat.
  • 4) Er is een actieve kennis- en leercommunity MET/CI.
  • 5) GLR past zich aan aan de interne en externe ontwikkelingen en behoeftes van de markt..

1. Leiderschap

3. Management van medewerkers

5. Management van processen

7. Medewerkers

  • Docenten hebben hun kennis en ervaring op het gebied van pedagogiek, didactiek en hun vakinhoudelijke kennis vergroot (6, 7, 8)
    Prestatieindicator
  • Medewerkers maken actief gebruik van de beschikbare en nieuwe informatiesystemen en processen
    Prestatieindicator
  • We spreken elkaar aan op de professionele afspraken (11)
    Prestatieindicator
  • De score medewerkerstevredenheid (MTO) is toegenomen
    Prestatieindicator
  • Het ziekteverzuim (BVE monitor) is afgenomen
    Prestatieindicator
  • Medewerkers zijn geïnformeerd over besluiten in de organisatie.
    Prestatieindicator

9. Bestuur en toezichthoudende organen

  • Uit audits/evaluaties blijkt, dat de score 'kwaliteit onderwijs' is toegenomen
    Prestatieindicator
  • Het strategisch beleidsplan is het uitgangspunt van de PDCA-cyclus
    Prestatieindicator
  • Toezichthouders constateren dat de PDCA-cyclus in de organisatie volledig worden doorlopen
    Prestatieindicator
  • Belangrijke stakeholders zijn op de hoogte en worden uitgenodigd voor bijzondere en opleidingsoverstijgende projecten/events
    Prestatieindicator

2. Strategie en beleid

6. Studenten

  • De studententevredenheid over de school is toegenomen (JOB)
    Prestatieindicator
  • De tevredenheid over de stage is toegenomen
    Prestatieindicator
  • Iedere student merkt dat er voldoende aandacht voor hem/haar/die is en krijgt de juiste ondersteuning (5)
    Prestatieindicator
  • Het jaarresultaat is toegenomen
    Prestatieindicator
  • Het voortijdig schoolverlaten (VSV) is afgenomen
    Prestatieindicator
  • Het startersrendement / BSA is toegenomen
    Prestatieindicator
  • Tijdens hun opleiding is elke student betrokken bij samenwerkingsprojecten.
    Prestatieindicator
  • Studenten ervaren de mogelijkheid tot maatwerk
    Prestatieindicator

4. Management van middelen

8. Beroepenveld

  • De tevredenheid van alumni is toegenomen
    Prestatieindicator
  • Beroepenveld ziet en ervaart ons als kennispartner in het veld van MET/CI
    Prestatieindicator
  • Beroepenveld wordt actiever betrokken om ons onderwijs te versterken (10)
    Prestatieindicator
Organisatie Resultaat

Versie: 5.0.6115.0


  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf

dag(en)

Door de huidige focus is het laatst bewerkte element niet zichtbaar.

U heeft gekozen om dit door te zetten naar onderliggende plannen, echter hebben deze plannen nog onderliggende niveaus. Wilt u deze ook daarheen doorzetten?

Doorgezette elementen kunnen niet opnieuw worden doorgezet vanuit een matrixjaarplan.
Minimaal: en/of Maximaal:

  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf
Even geduld a.u.b.

Numeriek Percentage Euro
Minimaal: en/of Maximaal:
Doorgezette elementen kunnen niet opnieuw worden doorgezet vanuit een matrixjaarplan.

(niet opgegeven) Gewogengemiddelde Gemiddelde Maximum Minimum Som Geen
  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf
  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf
  • (geen)
Gegevens worden geladen...
Budget   Gemaakt  
Doorgezette elementen kunnen niet opnieuw worden doorgezet vanuit een matrixjaarplan.
Budget   Gemaakt  
 % zwaar onvoldoende onvoldoende matig voldoende goed  zwaar onvoldoende onvoldoende matig voldoende goed  X