Jaarplan CvB - Grafisch Lyceum Rotterdam (23/24) - 2023

Missie

GLR is dé innovatieve plek waar studenten zich professioneel en persoonlijk ontwikkelen voor een loopbaan in de digitale wereld van media, entertainment en technologie. Ons onderwijs, op het snijvlak van technologie en creativiteit, is actueel, sluit aan bij relevante ontwikkelingen en geven we vorm in co-creatie met studenten, bedrijven en alumni. Hierdoor zijn we een betekenisvolle samenwerkingspartner voor professionals in de creatieve industrie en een aantrekkelijke plek om te werken.

Visie

Ons onderwijs sluit aan bij de persoonlijke behoeften en belevingswereld van studenten en leerlingen.

Onze studenten en leerlingen ontwikkelen zich optimaal als persoon en als creatieve, technologische, nieuwsgierige professional.

Ons onderwijs is het resultaat van een goede samenwerking van gedreven professionals.

Het GLR is een waardevolle samenwerkingspartner met een kennispositie en -aanbod die uniek zijn.

Het GLR is een wendbare, lerende en aantrekkelijke organisatie.

 

Succesbepalende factoren

  • 1) Er is een meer adaptief curriculum en eerste resultaat op maatwerk/flexibiliteit in het programma van studenten.
  • 2) Er is sprake van contextrijk onderwijs.
  • 3) Er is een sterk pedagogisch & didactisch leerklimaat.
  • 4) Er is een actieve kennis- en leercommunity MET/CI.
  • 5) GLR past zich aan aan de interne en externe ontwikkelingen en behoeftes van de markt..

1. Leiderschap

3. Management van medewerkers

5. Management van processen

7. Medewerkers

  • Docenten hebben hun kennis en ervaring op het gebied van pedagogiek, didactiek en online onderwijs en hun vakinhoudelijke kennis vergroot
    Prestatieindicator
  • Medewerkers zijn geïnformeerd over besluiten in de organisatie
    Prestatieindicator
  • Medewerkers maken actief gebruik van de beschikbare informatiesystemen en processen.
    Prestatieindicator
  • We spreken elkaar aan.
    Prestatieindicator
  • De score medewerkerstevredenheid (MTO) is minimaal 7,3
    Prestatieindicator
  • Het ziekteverzuim (BVE monitor) is afgenomen (max. 5%)
    Prestatieindicator

9. Bestuur en toezichthoudende organen

  • Uit audits/evaluaties blijkt, dat de score 'kwaliteit onderwijs' minimaal voldoende is.
    Prestatieindicator
  • Het strategisch beleidsplan is op alle niveaus het uitgangspunt van de PDCA-cyclus.
    Prestatieindicator
  • Toezichthouders constateren dat de organisatie 'in control' is.
    Prestatieindicator
  • Belangrijke stakeholders zijn op de hoogte en worden uitgenodigd voor bijzondere en opleidingsoverstijgende projecten/events.
    Prestatieindicator

2. Strategie en beleid

6. Studenten

  • De studententevredenheid is minimaal 7,4 (JOB).
    Prestatieindicator
  • De tevredenheid over de stage is minimaal 70%.
    Prestatieindicator
  • Studenten ervaren de mogelijkheid tot maatwerk.
    Prestatieindicator
  • Iedere student merkt dat er voldoende aandacht voor hem/haar/die is en krijgt de juiste ondersteuning.
    Prestatieindicator
  • Het jaarresultaat is minimaal conform landelijke Inspectienormering.
    Prestatieindicator
  • Het voortijdig schoolverlaten (VSV) is maximaal 5,5
    Prestatieindicator
  • Het startersrendement / BSA ligt minimaal op de landelijke norm (82%).
    Prestatieindicator
  • Tijdens de opleiding is elke student betrokken bij samenwerkingsprojecten.
    Prestatieindicator

4. Management van middelen

8. Beroepenveld

  • De tevredenheid van alumni is minimaal 7,4
    Prestatieindicator
  • Beroepenveld ziet en ervaart ons als kennispartner in het veld van MET/CI
    Prestatieindicator
  • Beroepenveld wordt actiever betrokken om ons onderwijs te versterken.
    Prestatieindicator
Organisatie Resultaat

Versie: 5.0.6115.0


  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf

dag(en)

Door de huidige focus is het laatst bewerkte element niet zichtbaar.

U heeft gekozen om dit door te zetten naar onderliggende plannen, echter hebben deze plannen nog onderliggende niveaus. Wilt u deze ook daarheen doorzetten?

Doorgezette elementen kunnen niet opnieuw worden doorgezet vanuit een matrixjaarplan.
Minimaal: en/of Maximaal:

  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf
Even geduld a.u.b.

Numeriek Percentage Euro
Minimaal: en/of Maximaal:
Doorgezette elementen kunnen niet opnieuw worden doorgezet vanuit een matrixjaarplan.

(niet opgegeven) Gewogengemiddelde Gemiddelde Maximum Minimum Som Geen
  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf
  • CvB
  • Inspectie
  • MT
  • staf
  • (geen)
Gegevens worden geladen...
Budget   Gemaakt  
Doorgezette elementen kunnen niet opnieuw worden doorgezet vanuit een matrixjaarplan.
Budget   Gemaakt  
 % zwaar onvoldoende onvoldoende matig voldoende goed  zwaar onvoldoende onvoldoende matig voldoende goed  X